Sunday 30 August 2009

Merdeka!

Share



Semalam. Jika saya mampu untuk mengulanginya, ada perkara yang akan saya lakukannya dengan cara yang berbeza..

Saya akan melihat orang-orang di sekeliling saya sebagai insan Tuhan, bukan gambaran warna yang berbeza. Saya akan bekerja lebih keras, bukan hanya tahu merungut. Saya akan bersyukur dengan apa yang saya miliki dan tidak iri atas kejayaan orang lain. Saya akan selalu berdoa untuk kesejahteraan dan kesihatan tapi bukannya untuk saya seorang. Saya faham, kita tidak mampu bersetuju untuk semua perkara tapi itu bukan sebab untuk kita bermusuhan. Semalam, saya selalu berharap untuk esok yang lebih baik. Tapi kini saya faham-ia akan hanya bermula jika kita berusaha untuk belajar daripada semalam. Dirgahayu Malaysia, Merdeka!

No comments:

Post a Comment

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP